20% ОТСТЪПКА ЗА ВСИЧКИ НОВИ КЛИЕНТИ С КОД СТАРТ. РЕГИСТРИРАЙТЕ ПРОФИЛ И НАПРАВЕТЕ ПОРЪЧКА

Хормонът на растежа (HGH) – Мускулите те викат на строежа!

11 март 2014 | 1411

Хормонът на растежа (HGH)
Грабни фактите за този мощен анаболен хормон и прецени дали HGH е точно за теб!
Хормонът на растежа е способен да върне стрелките на вградения в тялото ти биологичен часовник, спомагайки за бързо изграждане на мускулна маса, рязко редуциране на мазнините и повишаване на либидото. И всичко това, съпроводено с разбиващ скок на енергийните нива! Но, когато става въпрос за HGH (Human Growth Hormone), често има много повече въпроси, отколкото отговори. За да ти помогнем да решиш дали тялото и организмът ти го изискват, ние ще дадем отговори на някои от най-често задаваните въпроси в тази връзка и ще те информираме как можеш да увеличиш своите естествени нива на този мощен анаболен хормон.
Какво представлява човешкият хормон на растежа (HGH)?
За тялото е присъщо да произвежда хормон на растежа (HGH или просто GH) в зоната на хипофизната жлеза, който, както се досещаш от неговото име, е отговорен за клетъчния растеж и за процеса на възстановяване. Увеличаването на мускулната маса и поддържането на костната плътност са невъзможни без наличието на този хормон. GH играе ключова роля и в поддържането на нормалната функция на всички човешки органи, включително на мозъка. Когато се отделя, хормонът на растежа остава активен в кръвния поток едва за няколко минути, но това време е достатъчно, за да може черният дроб да го трансформира във фактори на растежа, най-решаващите сред които са инсулиноподобният фактор-1, или IGF-1, който може да се похвали с редица анаболни свойства. Още през 50-те години учените изолират хормона на растежа от хипофизната жлеза на покойници, но първият синтезиран в лаборатория HGH става факт едва през 1981 г., а способността му да повишава спортната ефективност става популярна скоро след това.
Какво количество от този хормон произвежда по естествен път човешкия организъм?
В тялото на един здрав възрастен индивид от мъжки пол обикновено се съдържат малко под 5 нанограма на милилитър, циркулиращи в кръвта. Една жена в добро здравословно състояние пък може да произведе близо двойно по-голямо количество, поради детеродните функции на женското тяло. Нивата на този хормон и при двата пола достигат своите върхови стойности в периода на пубертета и отбелязват рязък спад след двадесетата годишнина.
Как мога да разбера дали имам недостиг на HGH?
Посъветвай се с личния си лекар за провеждането на тест за HGH. Ще трябва да се явиш на гладно на нормален кръвен тест, който по нищо не се различава от правените досега.
Възможно ли е хормонът на растежа да бъде опасен? Има ли нещо вярно в съобщенията за прекомерно уголемяване на кости и жизненоважни органи?
Имаш ли спомен за периода, когато креатинът беше заклеймен от обществените медии като потенциално опасен? Сега креатинът е най-мащабно проучваната добавка в света, а резултатите от изследванията потвърждават факта, че той е един от най-безопасните и ефективни суплементи, които можеш да приемаш. Медицинските специалисти заявяват, че възможните рискове, свързани с хормона на растежа, са преувеличени по сходен начин. ‘Усложнения, вследствие на прием на този хормон, са твърде минимални’, потвърждава д-р Ерик Брейвърман, който специализира в областта на анти-стареещите фактори в Медицински център ‘Path’ (‘Път’) в Ню Йорк. ‘В редки случаи се установява задържане на течности и покачване нивата на кръвната захар, но такива са наистина изключително редки и нетипични, освен ако разбира се не взимате прекалено големи количества’.
Спадове, свързани с възрастта, са нормални. Защо всъщност е необходимо да приемам този хормон, ако процесът на растеж вече е спрял?
Като изключим решаващата роля на хормона в изграждането на мускулна маса, не всички негови предимства са видими с просто око. Доказано е, че той притежава способността да забави прогресията на свързани с възрастта дегенеративни заболявания, както и да повишава сексуалното желание, да поддържа умствената острота и да поражда общо чувство за благосъстояние. Обратната страна на монетата – ниски нива на HGH – може да причини точно обратното: загуба на мускулна маса, натрупване на излишни килограми, занижени енергийни нива и либидо и недобро усещане за общо благосъстояние.
Как мога да увелича нивата на хормона на растежа без взимане на медикаменти, предписани от медицински специалист?
Два са основните фактора, които допринасят за повишаване нивата на растежния хормон, и които могат да бъдат контролирани без приема на лекарствени средства: трениране с тежести и правилен сън. Колкото по-активно тренираш, толкова по-голямо количество от този хормон ще освободиш по естествен път. В едно скорошно проучване се наблюдава значително повишаване на циркулиращия хормон на растежа и на IGF-1 след интензивни съпротивителни упражнения в група от редовно трениращи мъже, но такъв процес не е установен при нетренирани мъже, които са изпълнили същите упражнения. Хормон на растежа се отделя и по време на сън, като научни изследвания са установили значителен скок в неговите нива в самото начало на дълбок сън, от което следва, че осигуряването на препоръчителните 7-9 часа на нощ е от съществено значение за поддържане на оптимален HGH. Хранителният режим е третият основен фактор за гарантиране на високи GH-нива. Необходимо е да се състави балансирано меню, като намаленото количество приета храна също е ключов момент, защото всеки излишен килограм и подкожна мазнина пораждат дефицит на растежния хормон.
Какви хранителни добавки мога да приемам с цел да се стимулира производството на HGH?
Докато мултивитамините могат да осигурят някои от веществата, даващи лек тласък на GH-нивата, то ново изследване доказва, че приемът на аргинин и глутамин може да ги повиши драстично, но само ако се взима в подходящи съотношения. Би могъл да опиташ да миксираш тези аминокиселини и сам, но ако се нуждаеш от нещо, което доказано работи, горещо препоръчваме висококачествен и ефективен хранителен суплемент. 
Нека ти предоставим списък със стимулиращи хормона на растежа агенти. Разделени са в седем категории: витамини, минерали, аминокиселини, хормони, важни агенти, билки и растителни продукти и адаптогенни билки.
Много от посочените тук опции – като витамини А, В5, В12, хром и цинк, могат да бъдат намерени в дневната доза мултивитамини. Аминокиселини, като аргинин, глутамин и таурин, се съдържат в редица предпочитани от нас пред- и следтренировъчни суплементи. Други, като хормонът CHEA, ботаническият екстракт chrysin и адаптогенната билка женшен от тип panax например, може да не са включени в състава на продуктите, които вече взимаш, но се продават отделно.
Ефективността на всеки хранителен компонент, посочен тук, е подкрепена от многогодишни изследвания в здравната и научната област.
 
Витамини 
витамин А, витамин В5, витамин В12, фолиева киселина, инозитол хексаникотинат
Минерали 
хром, цинк, магнезий, йод
Аминокиселини
глутамин, глицин, карнитин, аргинин, GABA, таурин, лизин, орнитин алфа-кетоглутарат
Хормони
DHEA (ДХЕА), прегненолон, мелатонин
Важни агенти
коластра, alpha GPC
Билки и растителни продукти
Бабини зъби, Chrysin, Coleus forskohlii, Griffonia simplicifolia, Магарешки бодил (Бял трън, силимарин)
Адаптогенни билки (билки с различно въздействие, които основно подпомагат общото благосъстояние и здраве)
Женшен panax, Eleuthero (корен), Ashwagandha (корен), Schizandra (зрънца), Astragalus (корен), Dong Quai, Wild Yam (екстракт), Fo-Ti (екстракт от корен), Lycium (плодче), 
Red Data (плодчета)


ИСКАШ ДА ПОЛУЧАВАШ READY FOR LIFE NEWSLETTER. Въведи своя e-mail и бъди в крак с нашите ПРОМО предложения