20% ОТСТЪПКА ЗА ВСИЧКИ НОВИ КЛИЕНТИ С КОД СТАРТ. РЕГИСТРИРАЙТЕ ПРОФИЛ И НАПРАВЕТЕ ПОРЪЧКА

Вкусно и полезно си хапни и процеса на стареене приспи!

31 март 2014 | 395

Срещу стареене
Упражненията и здравословният хранителен режим са най-добрият и лишен от всякаква хирургическа намеса начин да изглеждате с години – дори с десетилетия – по-млади! Но има конкретни храни, които притежават качества, подобряващи състоянието на кожата, повишаващи енергичността и дори успешно борещи се с редица заболявания. Добави тези хранителни опции към своята диета и изпитай огромното многообразие от здравословни ползи!
Тези малки плодчета с наситен цвят са богати на фибри и пращящи от витамини и минерали. Боровинките са отличен източник на антиоксиданти, с което могат да съдействат за защита на мозъка и кожата.
Дива сьомга
Успоредно с процесите на стареене се наблюдава влошаване на мозъчната функция. Омега-3 мастните киселини, като тези, намерени в дивата сьомга, са способни да защитават здравето на кожата, мозъка, очите, сърцето и ставите. Американската асоциация за сърдечно здраве препоръчва да се консумират около 350 г мазна риба седмично.
Шамфъстък
Тези малки зелени ядки не просто притежават висока хранителна стойност, но имат огромно предимство в сравнение с други – достигат до нас удобно настанени в черупки. Според проучване, публикувано в авторитетно здравно издание, индивидите, които са консумирали черупчести ядки, са приели с 41% по-малко калории в сравнение с тези, похапвали предварително обелени.
С напредването на възрастта мускулната маса започва да намалява с около 1% годишно. Тази перманентна загуба се превръща в порочен кръг – намаляването на мускулната маса означава забавяне на метаболизма, влошено чувство за координация и баланс, като това е само началото на списъка с негативни промени. За щастие, комбинирането на упражнения за сила с доза от ‘магическия’ производен на млякото продукт (суроватъчен протеин изолат) може да направи чудеса. Прибавяй го към любимото смути (с боровинки например) и вече си сигурен победител!
Гръцки йогурт
В този тип кисело мляко има двойно повече протеин и два пъти по-малко захар в сравнение с обикновеното. Потърси гръцки йогурт, в който се съдържат пробиотициживи микробиални хранителни добавки, отлични за поддържане на добро здраве. Гръцкото кисело мляко притежава и по-ниски нива на лактоза от обикновеното, което го прави по-лесно за храносмилане.
Кафето има отчасти лоша репутация, но не бива да го съдим толкова строго. Въпросът е КАКВО слагаш в своята чаша кафе! А ние отлично знаем отговора – сметана и захар, нали! Според някои проучвания ценителите на ароматната напитка са по-малко застрашени от сърдечно-съдови заболявания. Е, нуждаеш ли се от друга причина, за да се насладиш на сутрешната си доза тонус и настроение? Кафето също така може да понижи риска от поява на диабет тип 2 и болест на Паркинсон.
Лаврак (Barramundi)
Тази риба предизвиква истинска сензация в менюто на изисканите ресторанти и тя наистина заслужава нашите овации. С двойно по-малко калории от тези, съдържащи се в сьомгата, и със същото количество омега-3 мастни киселини, лавракът е уникален източник на хранителни вещества. Потърси го във фризерите на добрите хранителни магазини или директно от специализираните вериги за рибни деликатеси.
Съвременният човек не приема достатъчно фибри. Овесът е лесен начин да се заредиш с този ценен нутриент. Освен, че ти доставят усещане за ситост, фибрите съдействат за понижаване риска от т.нар. ‘напълняване на средната възраст’, особено когато са комбинирани с други полезни хранителни източници.
Не, това не е печатна грешка – именно червеното вино съдържа един от най-мощните антиоксиданти, наречен ресвератрол. Изследвания, проведени с животни, установяват, че големи количества ресвератрол могат да предотвратят настъпването на клетъчна смърт в сърцето и мозъка. Е, ако това не е достатъчна причина по-често да си позволяваме чашка от рубинената течност, здраве му кажи! За дамите е позволено да изпият до една чаша на ден, докато за силния пол са допустими и две.
Спанак
Тези свежи зелени листа са истинска фабрика за добив на ценни хранителни вещества! Толкова е лесно да ги добавяш към любимите бъркани яйца, паста, като основа за салата и дори да ги консумираш като взривяващо полезно смути. Спанакът е богат на лутеин, за който е доказано, че притежава анти-състаряващи свойства.
Царевица
Даваш ли си сметка, че царевицата е не просто източник на отличен вкус и блажено ръфане от кочана през лятото? Университетът на Мериленд проведе изследване, което установи наличието на фибрен компонент в царевицата, способен да предотврати развитието на ракови заболявания. Учените твърдят, че въпросният компонент IP6, намерен в царевицата, блокира деленето на раковите клетки.
Пълнозърнести храни
Съществува сериозен спор относно това дали наистина пълнозърнестите храни са полезни за нашето здраве, но повечето дебати се въртят около въпроса ‘Как въглехидратите влияят на мастните нива в човешкото тяло?’ Истината е, че в редица изследвания е доказана връзката между пълнозърнестите храни и предотвратяването на холестеролните наслагвания по стените на артериите. И както при повечето неща от живота, и тук умереността е ключовият елемент към успеха.
Научните изследвания категорично доказват, че канелата е способна да понижи скокът на постпрандиалната кръвна захар. А колкото по-контролирани са тези моменти, толкова по-малка е вероятността тялото да складира мазнини. Прибавяй ¼ чаена лъжичка канела към любимите си храни през деня – кисело мляко, овес, извара или смути – това не просто ще ти осигури невероятен вкус, но може да помогне в сдобиването с мечтаната тънка талия. И да не забравяме – канелата мощно те зарежда с антиоксидантна защита!
Черен шоколад
Нека позволим на небцето ти да се зарадва – черният (натурален) шоколад е полезен! Редица изследвания показват, че черният шоколад – не млечния или белия – притежава свойства да поддържа сърдечното здраве. Всъщност, изяждането на около 30 г черен шоколад на ден се свързва с понижаване на ‘лошия’ LDL- и с покачване на ‘добрия’ HDL-холестерол. Ориентирай се към натурален шоколад, който има поне 70% какао в своето съдържание!
Куркумин
Ето още една причина да опиташ индийска храна! Учените в Държавния университет на Луизиана откриха, че куркуминът – жълтата подправка, на която се дължи специфичния цвят на кърито – може да притежава разрушаващи раковите образувания свойства. Причината е, че куркуминът стеснява кръвоносните съдове в раковите клетки и възпира тяхното движение. Разбира се, за тази цел не е необходимо да се храниш в индийски ресторант – просто прибавяй 1-2 супени лъжици към пилето, зеленчуците или ориза.
Сладки картофи
Тяхната заслуга е много повече от осигуряването на приятен вкус на повечето ястия. Сладките картофи съдържат ликопен, който защитава кожата от разрушителното влияние на UV-лъчите. Също така изобилстват от витамин С, който съдейства за производството на колаген, и съответно – за по-здрава и красива кожа!
Независимо дали го пиеш топъл или студен, или го използваш като свежа нотка към салати и яхнии, зеленият чай може да удари едно рамо на усилията ти да изглеждаш по млад. Всъщност китайски учени установиха, че при хора, които изпиват по 3 чаши зелен чай на ден, се наблюдава забавяне на процесите на стареене. Причината: зеленият чай е способен да подобри структурата на твоето ДНК и да забави съкращаването на клетките, което става по-интензивно с напредване на възрастта.
Диня
Доматите са богати на ликопен. Морковите преливат от бета каротин. Динята пък е солидно заредена и с двата витамина, което съдейства за протекция на кожата и възстановяване на увредените от слънчевите лъчи клетки.
Коноп
Повечето хора са наясно, че сьомгата е богат източник на омега-3 мастни киселини, но нямат и представа, че конопът също може да се похвали с това. Конопените семена и масла са натурален хидратант, което помага на кожата ти да запази естествената си влажност и да противодейства на състаряващите ефекти, с които околната среда ни атакува. Хапвай сурови семена или прибавяй конопено олио към любимото смути.
Дъгова пъстърва
Вече споменахме, че сьомгата е отличен съюзник в борбата със стареенето и дъговата пъстърва не прави изключение. Тялото ти се нуждае от полезни мазнини, защото те предпазват клетките и насърчават дълголетието. Но причината толкова горещо да препоръчваме консумирането на тази риба е, че тя притежава висока концентрация на ЕРА (ейкозапентанова киселина) – мастна киселина, която се бори с влиянието на кортизола (‘хормонът на стреса’). Приготвяй дъговата пъстърва на тиган с 2 супени лъжици зехтин. Нека всяка страна се готви по 5 минути или до предпочитания от теб вид.


ИСКАШ ДА ПОЛУЧАВАШ READY FOR LIFE NEWSLETTER. Въведи своя e-mail и бъди в крак с нашите ПРОМО предложения