20% ОТСТЪПКА ЗА ВСИЧКИ НОВИ КЛИЕНТИ С КОД СТАРТ. РЕГИСТРИРАЙТЕ ПРОФИЛ И НАПРАВЕТЕ ПОРЪЧКА

Тренировъчни съвети за начинаещи: Вземи си въглехидратите!

07 април 2014 | 465

Въглехидратите
Искало ти се е да елиминираш спортните и хранителните си главоблъсканици с получаване на мнение от страна на топ-експерти в тази област? Е, нека се опитаме да те приближим до заветната цел.
Един от най-често задаваните въпроси от страна на начинаещите в залата е: „Препоръчително е да се приемат много въглехидрати за подсилване на тренировката. Това няма ли да доведе просто до качване на килограми?”
А ето какъв би бил коректният отговор: „Благодарение на преобладаващо нисковъглехидратните диети много хора буквално се страхуват от въглехидратите – те подсъзнателно ги свързват със завишени нива на телесните мазнини. Но всъщност нещата не са така прости и едностранчиви, особено в случая с начинаещите.”
Ако искаш да чуеш цялата истина, то внимателно прочети следващите редове. Въглехидратите са ключова част от твоята тренировка, тъй като те осигуряват енергията, необходима за интензивно физическо натоварване и ефективно възстановяване. Опитът изцяло да ги изключиш или намалиш най-вероятно би довел до спад в интензитета на тренировките и бърз скок в едно ‘претренирано’ състояние.
Можеш да поддържаш нивата на телесни мазнини в граница, като правиш кратки кардио упражнения с ниска интензивност след тренировката с вдигане на тежести. Доброто кардио се изразява в около 20-минутни упражнения 2-3 пъти седмично след тренировка, със сърдечен ритъм от 130-140 удъра в минута. Или с други думи, ще разбереш, че интензитетът на кардио упражненията е правилен, ако можеш успоредно да водиш и разговор, но осезаемо затруднено. Важно е да изпълняваш този вид натоварване, за да улесняваш процеса на окисление на мазнините (горене на мазнини), но без да прекаляваш разбира се, защото твърде много кардио би затруднило трупането на мускулна маса. А ти не искаш това да те сполети, нали?
В този ред на мисли, неправилно съобразеното количество въглехидрати води до невъзможност за адаптиране към супер-интензивен тренировъчен режим. Това се обяснява с невъзможността да покачиш левъла на силата и мускулната си маса в резултат на неправилно избраните от теб тренировки.
Запомни, въглехидратите са предпочитаният от твоето тяло източник на енергийно ‘гориво’. Искаш да си способен да тренираш със смайваща жизненост и издръжливост, за да получиш желания резултат, нали?


ИСКАШ ДА ПОЛУЧАВАШ READY FOR LIFE NEWSLETTER. Въведи своя e-mail и бъди в крак с нашите ПРОМО предложения