20% ОТСТЪПКА ЗА ВСИЧКИ НОВИ КЛИЕНТИ С КОД СТАРТ. РЕГИСТРИРАЙТЕ ПРОФИЛ И НАПРАВЕТЕ ПОРЪЧКА

10 хранителни добавки, заслужаващи вниманието ти (част 1)

13 април 2014 | 572

Хранителни добавки - кои и защо?
Нека ти представим 10 хранителни суплемента, които вероятно не си включил в режима си за изграждане на мускулна маса, а би трябвало!
Списъкът с любими добавки за печелене на мускулна маса на всеки бодибилдър включва ‘обичайните заподозрени’: креатин, суроватъчен протеин, аргинин, глутамин и аминокиселини с разклонена верига (BCAA). Ако си добре запознат с хранителното суплементиране, твоят списък може да включва и карнитин, бета-екдистерон, Бабини зъби и карнозин. Но замисляли ли сте се някога за фолиевата киселина – ‘звездата на витамините от група В’, която е от ключово значение за нормалното развитие на плода по време на бременност? А какво да кажем за мелатонина, който е помогнал на милиони хора да спят по-добре? На пръв поглед тези продукти не изглежда да предлагат кой знае каква полза по отношение на изграждането на мускулна маса. И все пак, ако хвърлиш един по-задълбочен поглед, ще бъдеш изненадан да научиш как именно те могат да съдействат за приближаването ти към най-амбициозните ‘мускулни’ цели. Прочети настоящата статия, за да се запознаеш отблизо с 10 хранителни добавки, за които най-вероятно дори не си се замислял, че са способни да помогнат в изграждането на мускули, а със сигурност трябва да приемаш за постигането на тази цел.
Няма да се изненадаме, ако майка ти приема витамин D, заради ползите му за изграждането на костната тъкан. В края на краищата, вероятно си запознат с факта, че той ускорява усвояването на калция от консумираните храни и добавки. Но се обзалагаме, че не знаеше, че мускулните влакна всъщност притежават рецептори за витамин D, и че именно този витамин ти помага да растеш и напредваш по големина и сила. Изследванията показват, че някои витамин D-рецептори са свързани с увеличената сила на краката и захвата, и че когато витамин D взаимодейства с тези рецептори, той активира гени, оптимизиращи мускулния растеж и сила.
Въпреки че има 2 вида витамин D – D2 (ергокалциферол) и D3 (холекалциферол), като и двата се преобразуват в тялото в активната форма на витамин D (1,25-дихидроксивитамин D, е доказано, че по-ефективната форма на витамина е D3.
Начин на приемане: За да бъде максимално взаимодействието между витамин D и витамин D-рецепторите в твоите мускули, приемай 1,000 IU витамин D3 веднъж или два пъти дневно по време на хранене.
Фолиева киселина (витамин В9 или фолат)
Независимо дали вече си бил нетърпелив татко или не, вероятно си чувал, че бременните жени се нуждаят от В-комплекс витамина фолат или витамин В9. Но какво общо има витамин, подпомагащ периода на бременността, с бодибилдинга? О, повярвай ни – има МНОГО общо. Всъщност логиката, че една добавка, която поддържа нормалния растеж на плода, би могла да съдейства и за растежа на мускулните влакна, е абсолютно вярна! Фолиевата киселинhttp://readyforlife.bg/bg/dymatize-gaba.html?option=2370а е от решаващо значение за производството и поддържането на нови клетки. По-вероятно е да не знаеш, но един от начините за растеж на мускулите е чрез замяна на увредени мускулни клетки с нови, наречени ‘сателитни’ клетки. И в допълнение на това, тези нови клетки растат по-големи и по-силни в сравнение със старите. Фолиевата киселина също така участва в производството на DNA (деоксирибонуклеинова киселина) и RNA (рибонуклеинова киселина), както и в пренасянето на сигнали до DNA в ядрата на мускулните клетки, за да се увеличи синтеза на мускулния протеин чрез специален вид RNA, който изпраща сигнал да се произвежда повече мускулен протеин. Фолиевата киселина също така играе роля в трансформирането на аргинина в азотен оксид (NO) в орhttp://readyforlife.bg/bg/prolab-n-large-2.html?option=4963ганизма, което съдейства за по-нататъшно увеличение на размера и силата на мускулите. Фолатът е естествената форма на витамин В, наличен в храната, докато фолиевата киселина е синтетична форма на фолат, която се добавя към редица хранителни суплементи и обогатени храни. В тялото и двете се трансформират в активната форма L-метилфолат.
Начин на приемане: Въпреки че е най-добре да се взимат около 400-800 mcg L-метилфолат 2-3 пъти на ден, можеш да се сдобиеш с добри резултати от същото количество фолиева киселина. Ако приемаш аргинин или азотен бустер, взимай която и да е от двете форми на фолат по едно и също време с аргининовия прием.
Екстрактът от кората на френски морски бор обикновено се приема за поддържане на сърдечното здраве, но дори и да не използваш абсолютно никакви продукти, е задължително да се запознаеш с този. В организма аргининът се превръща в азотен оксид (NO), което подобрява напомпването на мускулите, както и мускулната сила и растеж. Но реакцията, която трансформира аргинина в азотен оксид, изисква наличието на ензима азотен оксид синтаза (NOS). Ако няма активирано достатъчно количесто от този ензим (NOS), то количеството произведен азотен оксид ще бъде твърде незначително. Изследванията показват, че пикногенолът може да стимулира NOS-активността, като по този начин покачва NO-нивата.
Начин на приемане: Взимай 50-100 mg заедно с аргининовия суплемент 30-60 минути преди тренировка.
Теанин
Теанинът е амино киселината, намерена в листата на чая, която придава специфичния му вкус и подобрява умствената и физическата релаксация. Модифициран вариант на глутамина, теаминът насърчава усещането за отпускане и релаксиране чрез покачване нивата на инхибиторния невротрансмитер в мозъка, известен като Гама-аминомаслена киселина (GABA). Приемът на теанин преди лягане може да засили растежа на мускулите, като съдейства за по-спокоен и лек сън, и защото GABA увеличава отделянето на растежния хормон (GH) от хипофизната жлеза, където именно се произвежда този ключов хормон.
Начин на приемане: Взимай около 50-200 mg теанин 30-60 минути преди лягане, за да се продължи скокът в нивата на GH по време на сън, което ефективно допринася и за мускулния растеж.
Vitex Agnus Castus
Още познато като ‘Целомъдреното дърво’, това растение, или по-конкретно неговите плодове, се използват с медицински цели като хранителна добавка, която е способна да облекчи симптомите на ПМС на твоята приятелка, например. Нека познаем дали не се питаш как един ‘женски’ продукт може да помогне на мъж! Е, може да се каже, че по почти същия начин, както при жените. Vitex Agnus Castus съдържа активни съединения, известни като агносиди, които работят за намаляване нивата на естроген и повишаване нивата на лутеинизиращия хормон (LH). В случая с мъжете това може да доведе до осезаемо покачване нивата на тестостерона.
Начин на приемане: Приемай 200-400 mg Vitex Agnus Castus непосредствено преди лягане. Взимай го за период от 6-8 седмици, след което преустанови за около 4 седмици преди да започнеш нов прием.


ИСКАШ ДА ПОЛУЧАВАШ READY FOR LIFE NEWSLETTER. Въведи своя e-mail и бъди в крак с нашите ПРОМО предложения