20% ОТСТЪПКА ЗА ВСИЧКИ НОВИ КЛИЕНТИ С КОД СТАРТ. РЕГИСТРИРАЙТЕ ПРОФИЛ И НАПРАВЕТЕ ПОРЪЧКА

Как да изберем правилните витамини?

08 май 2014 | 769

Витамини
Към кои витамини обикновено посягаш в аптеката? Нека помислим: откъде всъщност знаеш кои витамини трябва да взимаш? Някои от най-добрите холистични специалисти са се сблъсквали стотици пъти през своята практика именно с този въпрос и са достигнали до един хитър и лесен за запомняне отговор: ‘Запомнете първите пет букви от азбуката!’
А: (Analyze) Анализирайте причината да искате да взимате конкретния витамин. Информирайте се какъв резултат да очаквате от приема на този суплемент. Например висококачествена хранителна добавка с рибено масло може да помогне за понижаване нивата на триглицеридите, но е възможно да няма въздействие върху HDL-холестерола.
В: (Beware) Пазете се от някои взаимодействия и евентуални странични ефекти. Приемът на някои витамини, като витамин К например, не е препоръчителен в случай, че взимате и лекарства за разреждане на кръвта. Жълтият кантарион пък може да намали ефективността на анти-депресантите и на противозачатъчните хапчета.
С: (Check) Проверявайте за означението GMP (Good Manufacturing Practices) в етикета върху опаковката. По този начин се индикира, че продуктът е преминал през специални производствени практики и тестове за отлично качество. Други печати за одобрение на продуктовото качество могат да бъдат: USP, CL или NSF.
D: (Dose) Доза. Бъдете наясно с препоръчителната дозировка. Приемането на повече от препоръчителното количество може да застраши Вашето здраве. Редовният прием на дадена добавка също е от значение.
Е: (Expiration dates) Срок на годност. Всички витамини и добавки имат срок на годност, отпечатан върху кутията, шишенцето или етикета. Винаги ги изхвърляйте след посочената дата.
Добре е да се консултирате с личния си лекар относно витамините и/или хранителните добавки, които приемате. Използвани правилно, хранителните суплементи могат да бъдат едно интелигентно допълнение към здравословния начин на живот.
 
Този витамин е най-известен със своята ключова роля за зрението, здравето на кожата и функционирането на имунната система. Производни на витамин А средства се предписват за лечение на акне, за редуциране появата на бръчки и други кожни проблеми. Дози, надвишаващи 5000 IU, могат да увеличат риска от остеопороза и не са препоръчителни за бременни жени, поради опасност от благоприятстване на вродени дефекти. Изберете добавка, съдържаща бета каротин, който се трансформира във витамин А в черния дроб.
 
Важни са за здравето на нервната система, за производството на енергия и за редица ензимни реакции в организма. В-витамините работят в пряка зависимост и връзка един с друг, за да поддържат множество процеси в тялото. Абсорбирането на витамин В12 например изисква правилно функциониране на стомаха, панкреаса и червата, като влошената възможност е често срещана при по-възрастните хора, при спазващите неправилна диета, вегетарианците и хората с храносмилателни проблеми, като болест на Крон, колит и цьолиакия. Ако сте над 50-годишна възраст или имате занижена стомашна киселинност или храносмилателно заболяване, потърсете подходяща форма на витамин В12, която да се приема под езика за директно абсорбиране в кръвообращението.
 
Най-известен като витамина за подсилване на имунната система, витамин С е важен и за здравето на кожата (синтеза на колаген), за зарастването на рани и поддържането на здрави венци. Много лекарствени средства, като противозачатъчните хапчета и аспирина, могат да разградят този витамин, като същия ефект могат да предизвикат стресът и тютюнопушенето. Ако имате чувствителен стомах, потърсете ‘буферен’ витамин С, какъвто е калциевият аскорбат. Тази форма на витамина е в по-малка степен киселинна и е по-малко вероятно да предизвика стомашен дискомфорт.
 
След като веднъж бе установена основната му значимост за здравето на костите, приложението на витамин D и в други здравни случаи значително се разрастна. Последните проучвания установяват, че витамин D притежава ключова роля в поддържането на имунната функция, предотвратяването на ракови заболявания, регулирането на кръвното налягане, а може да съдейства и за предотвратяване на автоимунни заболявания като множествена склероза. Добавки, съдържащи витамин D, се препоръчват на тези, които не се излагат достатъчно на слънце, на хора с по-тъмна кожна пигментация, за възрастни хора и страдащи от цьолиакия и чернодробни заболявания. Търсете добавка, която осигурява прием на витамин D3 (не D2).
 
Дълго свързван основно с ползите за сърдечното и кожното здраве, витамин Е е обект на редица изследвания, които установяват, че някои негови форми водят до още по-вълнуващи резултати. Повечето хора възприемат витамин Е като едно хранително вещество, а не знаят, че всъщност той има осем различни форми: 4 токофероли и 4 токотриеноли. Токоферолите и токотриенолите имат напълно различни ползи за човешкото здраве. Според последни данни някои токотриеноли са способни да ограничат неврологични увреждания вследствие на инсулт. Токотриенолите също така са важни за сърдечното здраве. Потърсете добавки с токотриенол, придобит от маслото от плодовете на Малайзийска палма, което със сигурност не съдържа ГМО.


ИСКАШ ДА ПОЛУЧАВАШ READY FOR LIFE NEWSLETTER. Въведи своя e-mail и бъди в крак с нашите ПРОМО предложения