20% ОТСТЪПКА ЗА ВСИЧКИ НОВИ КЛИЕНТИ С КОД СТАРТ. РЕГИСТРИРАЙТЕ ПРОФИЛ И НАПРАВЕТЕ ПОРЪЧКА

10 съвета за сън приеми и блажено още довечера заспи!

17 юни 2014 | 649

Сън - съвети
Сънят е един от най-важните елементи на нашето ежедневие. Ако изпитвате затруднения със заспиването и поддържането на съня, това може да превърне деня ви в безкраен кръговрат от усещане за замаяност и зашеметеност. Всеки се нуждае от поне 7-9 часа сън на денонощие и затова е от особено значение да се знае как да се заспи бързо и леко. За тези, които имат хронични и перманентни проблеми със заспиването и поддържането на съня, може да бъде изключително натоварващо лежането в леглото, постоянното въртене и преобръщане през цялата нощ. Ако сънят бяга от вас, ето 10 съвета, които да ви помогнат да си го върнете:
 
1. Уверете се, че температурата в спалнята е подходяща за вас. Някои хора обичат в помещението, в което спят, да бъде топло, докато други предпочитат то да бъде малко по-хладно, когато им предстоят сън и почивка. Ако сте навлезли в летния сезон и в стаята ви е прекалено горещо, вентилаторът и климатикът са добър вариант за раздвижване на въздуха и улесняване на заспиването, въпреки че относно втората опция се разразяват все по-разгорещени дискусии ‘за и против’. Отварянето на прозорец и допускането на свеж въздух в стаята също осезаемо помага, но е задължително да има поставена мрежа, за да държи досадните насекоми далеч от спокойния ви сън.
 
2. Използвайте удобни възглавници. Какъвто и тип възглавница да предпочитате, плоска или по-обемна, трябва да имате достатъчно от тях на леглото си, за да си осигурите максимален комфорт. Някои избират да използват възглавница в цял ръст за по-плътно усещане за физическо отпускане и комфорт, докато други искат единствено да имат опора за главата и врата си. Възглавниците с мемори пяна дават най-добро усещане за комфорт, защото те се адаптират към специфичната форма на врата и главата на отделния индивид. Ако главата ви е подпряна на твърде висока възглавница, е възможно да възникне схващане на врата, а оттам да се развие и главоболие.
 
3. Носете нещо удобно в леглото. Ако сте си избрали неудобно спално бельо (прекалено стегнато, от грапава материя и т.н.), то със сигурност може да повлияе на способността ви да заспивате лесно и бързо. Избирайте материи, които доставят приятен допир до кожата, независимо дали ще бъдат памучни, копринени или други. Някои хора предпочитат да спят голи, така че да имат пълна свобода на движенията си и по време на сън. Можете например да оставате по долно бельо, ако това ви доставя по-голям физически комфорт. Това помага на хора, при които се забелязва склонност към изпотяване през нощта, и поради тази причина имат проблем с повторното заспиване.
 
4. Отпуснете се преди да си легнете. Изчистете съзнанието си от типичния за ежедневието стрес, като си направите вана с много пяна и почетете книга. Ако все още се чувствате обтегнати, опитайте да медитирате преди включването на нощен режим. Направете няколко леки стречинг упражнения, за да освободите напрежението, натрупано в мускулите. След като тялото ви вече е отпуснато, за вас ще е много по-лесно да полежите в продължение на няколко минути и съвсем естествено да се унесете в сън. Направете всичко по силите си, за да изчистите ума от каквато и да било мисъл или тревога. Позволете си да мислите за едно единствено нещо или използвайте въображението си, за да се усмихнете. Представете си, че правите нещо, което ви е интересно, и се придвижете напред през целия сценарии, сцена по сцена, сякаш сте режисьор на филм с участието на самите вас. Всеки човек има различен метод за отпускане и релакс; намерете този, който е най-ефективен за вас и го прилагайте редовно.
 
5. Правете нещо, което ви отегчава. Ако имате телевизор в спалнята, пуснете си филм или предаване, които не ви вълнуват особено. Добре е телевизорът да има слийп-таймер, за да се изключи автоматично след определено време, когато вие вече ще сте заспали.
 
6. Слушайте музика. Направете си плейлист с леки и релаксиращи песни, които истински ви харесват. Слушането на музка, която ви носи наслада, може значително да съдейства да се отпуснете дотолкова, че да заспите. Някои хора просто се нуждаят от фонов шум, за да им се помогне да заспят. Т.нар. ‘бял шум’ отвлича съзнанието достатъчно, за да се даде възможност за релаксация, подходяща настройка и успешно заспиване
 
7. Опитайте приема на някои хранителни добавки. Не е необходимо да взимате евентуално опасни за здравето ви лекарства, за да достигнете до заветното състояние на сън; някои натурални суплементи могат наистина да бъдат полезни, като например мелатонин, хлорфенирамин малеат (антихистамин), корен от валериан, калций с магнезий и витамин D3, В-витамините и омега-3.
 
8. Вземете нещо леко за хапване преди лягане. Нека бъде нещо наистина леко, което не съдържа много захар и калории. Комплексните въглехидрати с калций и протеин могат да съдействат за освобождаването на серотонин. Млечни продукти с ниско съдържание на захар, банани, фъстъци, бадеми, авокадо и смокини са един добър избор. Опитайте да не си лягате гладни, защото това най-вероятно ще затрудни заспиването ви. Ядките, като бадеми, орехи, слънчогледови семки, червени фъстъци и шам фъстък са подходящи леки храни, а съдържат и ценни масла. Изключително важно е да се знае, че обилното хранене преди лягане може да създаде сериозни пречки пред съня – пристъпи на киселини поради лошо храносмилане, киселини в стомаха и рефлукс. Чаша зелен чай без кофеин или чай от лайка може да помогнат да се почувствате сънливи.
 
9. Правете физически упражнения през деня. Редовните тренировки помагат за подобряване на мускулната работа и горят калории. Опитайте да не спортувате твърде енергично около три часа преди лягане. Ще се почувствате удовлетворени, когато усетите, че сте готови да се отпуснете за сън, и знаете, че сте натоварили тялото си със спорт в рамките на интензивния си ден. Не е необходимо да посещавате фитнес зала или каквото и да било; просто излезте и се разходете, карайте колело или плувайте – всичко, което изисква движение в продължение на най-малко 30 минути дневно.
 
10. Превърнете вашата спалня в истински храм на духа и тялото. Помислете за смяна нюанса на прозорците, за да се осигури на спалното помещение приглушена светлина, закупете си качествен матрак и се уверете, че леглото ви е достатъчно голямо, за да осигурява на вашето тяло свободно движение и покой. Инвестирайте в качествени чаршафи, които със сигурност ще са и по-удобни, възглавници с доказано качество и меки завивки, които да не дразнят кожата на тялото ви. Позиционирайте нощно шкафче близо до леглото, където да бъдат поставени нощна лампа и други вещи или аксесоари, които да бъдат на една ръка разстояние, ако ви потрябват през нощта. 


ИСКАШ ДА ПОЛУЧАВАШ READY FOR LIFE NEWSLETTER. Въведи своя e-mail и бъди в крак с нашите ПРОМО предложения