Как да изберем протеин на прах

Публикувано 2019-01-13 17:51:24
Категории Хранителни добавки

Как да изберем протеин на прах

Протеинът на прах е вероятно първото нещо, за което се сеща всеки, когато стане дума за хранителни добавки и спортно хранене. Протеинът вече не се смята за нещо специално предназначено за елитни спортисти и културисти, всъщност протеинът на прах бързо стана част от хранителния режим на милиони хора в Европа и страната.

Но защо толкова много хора приемат протеин на прах? И как дори знаят кой да изберат за себе си сред всички различни видове протеини на пазара? Кой протеин да избера за себе си - вероятно е въпросът на много хора. В следващите редове ще се опитаме да отговорим на всички ваши въпроси за протеините на прах, така че сами да решите какъв избор да направите.

Какво е протеинът?

Протеините са молекули изградени от аминокиселини, които изграждат голяма част от човешкото тяло и служат за изграждането на мускулната тъкан, репликация на ДНК и катализиране на метаболитни реакции. Човешкото тяло може да биосинтезира някои аминокиселини, но не всички, затова трябва да имаме достатъчно количество протеин в диетата си, за да си набавим всички необходими аминокиселини.

Протеините са класифицирани като макронутриент, както и въглехидратите и мазнините. Това означава, че приемът им е от съществено значение, за да функционира тялото ви правилно и да бъдете здрави.

Протеин на прах за отлична форма

Какви са ползите от протеина?

Протеинът участва в много жизненоважни процеси в тялото и е ценна подкрепа за вашите фитнес цели, тъй като подобрява възстановителните процеси на организма, което в дългосрочен план се изразява в покачване на мускулна маса. Използва се за създаване на ензими, хормони и е важен компонент на всяка клетка в тялото. Също така е градивен елемент на мускулите, хрущялите, кожата, косата и ноктите.

По отношение на общото благосъстояние и външния вид, ето някои от начините, по които този мощен хранителен елемент може да ви помогне:

Изграждане на мускули

Използвайки данни от 49 проучвания, обхващащи последните 23 години, неотдавнашен преглед в британското списание за спортна медицина заключи, че редовният прием на протеин като хранителна добавка оптимизира прираста на мускулна маса и сила при хора трениращи с тежести.

Ето как се случва това:

 - тренировките с тежести стимулират две действия в мускулите - катаболизъм (разпадане на тъкани) и анаболизъм (изграждане на тъкани)

 - факторът, който определя кое от двете действия ще вземе превес се нарича "нетен протеинов баланс". Положителният протеинов баланс води до анаболизъм, а негативният до катаболизъм.

 - консумирането на адекватно количество протеин, съобразено с вашите ръст, килограми, тренировки, години и др. води до положителен протеинов баланс, който води до увеличаване на мускулната маса и сила.

Но това, че спомага увеличаването на мускулната маса и сила не са единствените причини да приемате достатъчно количество протеин. 

Проучване направено от списание "Международно общество за спортно хранене" установи, че приемът на протеин като добавка към хранителния режим съдейства за по-бързото възстановяване на мускулите и повишава тонуса им. Също така редуцира цялостната мускулна умора и повишава имунната система.

Повишаването на мускулната маса не е единствено с цел да си правим  готини селфита и да изглеждаме добре на плажа, тя е ключ към по-здравословен, активен и пълноценен живот в дългосрочен план. Тук можем да споменем "Саркопенията", това е състояние, което се характеризира със загуба на мускулна маса при застаряващи хора, причиняващо слабост и загуба на мускулна функция. Изключително често се среща при хора над 40-45 годишна възраст и освен, че е естетичен проблем, "саркопенията" води до нарушения в баланса на тялото, метаболизма, общото здравословно състояние и качеството на живот. Тези нарушения могат да доведат до остеопороза, падания, фрактури, белодробен емболизъм, депресия и др. Хубавото в случая е, че това състояние е напълно предотвратимо с правилно хранене и подходящи упражнения със съпротивление. 

Ползите на суроватъчния протеин

Контрол на теглото

Високо протеиновите диети също имат влияние върху контрола на теглото. Разбира се, ключът към запазването на добра форма е балансираната диета, но нещо в този могъщ макроелемент помага на хората да губят мазнини и в същото време да запазват и развиват мускулната си маса.

Ето защо:

Термогенеза

Термогенезата представлява използваната от тялото енергия нужна, за да обработи приетата храна. Протеините предизвикват по-голяма термогенеза от другите хранителни вещества - изследвания са установили, че хранене богато на протеини може да повиши изгорените калории от тялото с около 20-30%, сравнено с хранителен режим богат на въглехидрати и мазнини.

Ситост

Най-просто казано, протеините ви помагат да останете по-сити за по-дълго време, което намалява шансовете инцидентно да нападнете пакет с бисквити, чипс или друг подобен висококалоричен продукт, който е удобен за бързо хапване, когато усетим глад. 

Метаболизъм

Мускулите са метаболитно активни, което означава, че изискват енергия дори просто, за да съществуват. Така че колкото повече мускулна тъкан имате, толкова повече калории ще изгаря тялото ви ежедневно. 

Важно е да подчертаем обаче, че ако искате голяма промяна във физиката си и режима ви е с високо протеиново съдържание, не означава просто да изяждате всичкия възможен протеин, който можете да погълнете, без това да има последствия. Вие трябва да сте наясно с енергията (калориите), която консумирате от храна и с енергията (калориите), която изразходвате. Приетата енергия трябва да е по-малко от изразходваната - това е правило, което трябва да спазим ако искаме да горим мазнини или да намалим размера на колана си.

Протеин на прах за бърза закуска

Запазване на мускулите

Ако се опитвате да отслабнете чрез диета и ограничавате калориите си, запомнете, че е много важно да приемате адекватно количество протеин - в противен случай рискувате тялото да изгаря заедно с мазнините част от мускулната маса за енергия. Според много проучвания добър прием на протеин е 2гр на 1кг от теглото, което ще рече, че ако сте 80кг е нужно да приемате по 160гр протеин дневно. Обърнете внимание, че това е едно от най-важните условия, които трябва да спазвате, за да успеете да запазите мускулната си маса и да постигнете мечтаната физика с нисък процент подкожни мазнини и добре изразени мускули. В противен случай ако приемът ви на протеин е нисък (около 1гр на 1кг), но все пак сте в калориен дефицит, то можете да очаквате да свалите килограми и размери, но това, което ще постигнете е по-слаб вид с по-малко мазнини, но и по-малки не добре дефинирани мускули.

От колко протеин имаме нужда?

Прието е, че 0.75гр протеин на килограм телесно тегло е базово изискване за всеки индивид.Това е около 50-60гр. за средностатистически мъж, водещ заседнал начин на живот и тежащ около 75-80кг и около 45гр. на ден за средностатистическа жена тежаща около 60кг и водеща заседнал начин на живот (45г протеин се съдържат в 1 пържола). Но за всеки трениращ човек, който иска да изгради мускулна маса и здраво тяло - нужното количество протеин е от 2 до 3 пъти повече.

Множество изследвания са установили, че за постигане на максимален мускулен растеж е нужен прием от следните количества протеин:

- от 1.5 - 1.8гр протеин на килограм телесно тегло на ден в периоди на покачване на мускулна маса, когато приемаме повече калории от въглехидрати и мазнини.

- от 1.8 - 2.2гр протеин на килограм телесно тегло на ден в периоди, в които приемаме по-малко калории отколкото изразходваме, за да можем да предотвратим загубата на мускулна маса.

Много хора питат - не мога ли просто да си набавя целия протеин от храната? И отговорът е - да, разбира се, че можете.

Протеиновите добавки не са предназначени да заместват хранене от хранителния ви режим, те служат за допълване на хранителния режим. Протеинът на прах е чудесен начин да увеличим дневния си протеинов прием и то на много ниска цена ако не успяваме да го направим само с храна. Например 100гр пилешки гърди струват средно около 1.20-1.50лв и съдържат около 20-22гр протеин, а доза протеин съдържаща същото количество протеин струва средно 0.60ст - 0.80ст, което е около 2 пъти разлика в цената. 

Освен това готвенето и носенето на храна отнема време и усилия, в такъв случай една, две дози протеи на ден могат да внесат огромно улеснение, за да успеем да следваме хранителния си план.

Как да изберем протеин?

След като сте запознати с предимствата на протеиновите добавки и желаете да ги добавите в хранителния си режим идва въпросът - кой протеин да избера?

Има толкова много протеини на прах - как да определим кой е най-добрият за нас? 

Според това дали искаме да покачваме маса, изгаряме мазнини, просто искаме да влезнем в малко по-добра форма и да водим по-здравословен живот - можем да определим най-добрият избор за нас. Ето най-често използваните протеини и техните спецификации:

Myprotein Impact Whey Protein

Суроватъчният протеин е натурален продукт получен от мляко, получаващ се след филтрация. Суроватъчният протеин е най-често използваната протеинова добавка заради отличната си усвояемост, аминокиселинния профил и бързината на абсорбция. Myprotein Impact Whey Protein е суроватъчен протеин концентрат съдържащ 82гр протеин на 100гр и само 1.5гр захар. Суроватъчният концентрат е най-популярния и бюджетен протеин, което го прави предпочитан от трениращи хора със всякакви цели.

Myprotein Impact Whey Isolate

Суроватъчният изолат се получаво по същия начин, но преминава допълнителна филтрация, за да бъдат премахнати мазнините и лактозата (млечната захар). Изолатът е най-пречистеният от захари и мазнини протеин и съдържа най-малко калории.

Съдържа цели 90гр протеин на 100гр и всяка доза съдържа по-малко от 100калории.

Myprotein THE WHEY

Този висококачествен суроватъчен протеин е бленд от суроватъчен протеин концентрат, изолат и хидролизат и съдържа 25гр протеин в доза. Специалното при него е, че съдъжа специално разработена ензимна смес, за оптимизиране на усвояването и подпомагане на храносмилането.

Myprotein Micellar Casein

Казеинът е другият протеин съдържащ се в млякото и се извлича подобно на суроватката. Той има много по-бавна скорост на абсорбция от суроватката. Отнема около 4-6 часа на тялото, за да бъде усвоен казеинът напълно, което го прави подходящ за прием вечер преди сън, за да има постоянен приток на аминокиселини към мускулите през нощта. Също има отличен аминокиселинен профил, подпомагащ възстановяването и изграждането на мускулите. Съдържа 76гр протеин на 100гр.

Myprotein Weight Gainer

Смесите за увеличаване на тегло са идеални за хора, които се опитват да покачат масата и размерите си. Те са смес от протеини и въглехидрати, а понякога и мазнини. Вашето тяло може да расте само ако приемате повече калории отколкото изразходвате и това може да бъде трудна и скъпа задача за постигане само с храна.

Myprotein Weight Gainer съдържа в доза 30гр протеин и 50гр комплексни въглехидрати от инстантни овесени ядки и малтодекстрин - което ще даде на тялото ви полезен тласък за покачване на мускулна маса.

Mypotein Vegan Blend

Търсенето на растителни протеини се увеличава драматично с нарастващия брой вегани. В техния случай набавянето на протеин като хранителна добавка е дори по-важно, тъй като те не си набавят никакви протеини от месо, яйца и животински продукти. 

Vegan Blend e пълноценна комбинация от грахов, оризов и конопен протеин - съдържащ 73гр протеин на 100гр, с пълен аминокиселинен профил за подпомагане на мускулната маса и възстановяването. 

Суроватъчен протеин за трениращи хора

Кога трябва да приемам протеин?

Тъй като протеинът на прах е много удобен за прием, можете да го консумирате където и когато си поискате.

Ако искате да увеличите дневния си прием на белтъчини, тогава можете да добавите протеин към закуската си или да пиете протеинов шейк между храненията. Едни от най-подходящите моменти за прием на протеин също са преди и след тренировка, за да има постоянен приток на аминокиселини към работещите ви мускули. 

Бавно усвоимите протеини като казеина са също подходящи за прием между храненията и точно преди сън, така че да бъде усвояван през цялата нощ.

Ползите от протеина са напълно ясни. Независимо дали целта ви е перфектно тяло или просто да свалите с един, два размера дънките си, или пък да си създадете по-здравословни навици, допълването на диетата с протеин на прах може пълноценно да подхрани амбициите ви.

search
Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение