Кои храни и напитки да избягваме преди лягане? (част 1)

Публикувано 2017-05-25 16:27:37
Категории Хранене

Кои храни и напитки да избягваме преди лягане? (част 1)

Случвало ли ви се е, да се чувствате изморени от дългия и изтощителен работен ден и да нямате търпение за пълноценен и възстановителен сън. Често обаче, вместо да заспите се чувствате неспокойни и се въртите в леглото?  Една от най-вероятните причини за това може да е неподходяща храна или напитка, която сте приели преди лягане. Трябва да сте много внимателни какво консумирате в късните часове на деня.

Вижте няколко храни и напитки, които определено ще нарушат добрия ви сън, ако сте ги приели непосредствено преди лягане:
Кои храни и напитки да избягваме преди лягане? (част 1)

 

  1. Шоколад – няма как да не започнем с него. Шоколадът съдържа големи количества кофеин, които стимулират нервната система и ни правят по-енергични. В определени случаи подобно действие е полезно, но със сигурност не и преди лягане. Ако все пак имате изключителна нужда от няколко парченца шоколад (случва се на всеки), препоръчваме да е бял. В него почти няма кофеин и съответно негативното му въздействие върху вашия сън ще бъде доста по-малко.
  2. Мазни храни – ярки примери за тази група са различни бързи храни като хамбургери, дюнери, пици и т.н. Колкото и да са вкусни, е добре те да бъдат избягвани късно вечерта. Различни изследвания доказват, че именно мазнините са сред основните причинители на нарушенията в човешкия сън.
  3. Червени меса – те също не са препоръчителни преди лягане, поради съдържащите се в тях протеини. В определени дози протеините са  здравословни и дори допринасят за спокойния сън. Но просто при червените меса тези дози са прекалено големи и водят до негативен ефект. Единственият удачен вариант е да бъдат комбинирани с храни, съдържащи въглехидрати (картофи, ориз, боб).
  4. Газирани напитки – консумирането им вечер е една от най-сериозните грешки, които можете да допуснете. В тях има огромни количества захар и кофеин, правещи бързото заспиване почти невъзможно. Освен това газираното пречи на нормалното храносмилане поради съдържащата се фосфорна киселина. Ако не искате проблеми със стомаха през нощта, е добре упорито да го избягвате преди лягане. 
search
Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение