Кои храни и напитки да избягваме преди лягане? (част 2)

Публикувано 2017-05-26 10:42:55
Категории Хранене

Кои храни и напитки да избягваме преди лягане? (част 2)

Днес продължаваме с още няколко храни и напитки, които е препоръчително да се избягват късно вечер.

Сигурни сме, че на всеки от вас му се е случвало в даден момент много силно да желае да хапне нещо. Когато този момент е точно преди лягане обаче, замислете се дали наистина си струва да жертвате здравословния си сън (а в повечето случаи и добрата кондиция на следващия ден). Разберете кои неща да не консумирате преди сън:

 

5. Кафе – кафето е подходящо за придобиване на тонус сутрин, но не трябва да се пие късно вечерта. То съдържа кофеин, чието стимулиращо действие започва да се усеща до половин час след попадане в тялото. Не си мислете, че безкофеиновото кафе няма да навреди на вашия сън. Някои хора са чувствителни дори към минимални количества кофеин и той може да ги държи будни през цялата нощ.

6. Зърнени храни – имаме предвид най-вече традиционните закуски под формата на мюсли. По принцип комбинацията им с мляко, което съдържа някои полезни протеини, може да ви помогне да заспите. Големият проблем обаче е, че в повечето от тях са добавени прости захари, рязко повишаващи нивото на кръвната захар. А това със сигурност ще развали добрия ви сън.

7. Алкохол – след обилни количества алкохол се заспива бързо, но сънят в никакъв случай няма да е качествен и здравословен. Алкохолът възпрепятства възстановителните функции на съня и може да е причина за няколко много неприятни събуждания през нощта. Да не говорим пък за махмурлука, който почти винаги ще ви преследва на следващия ден.

8. Чесън – лошият дъх, с който ще отблъснете половинката си, не е единственият негативен ефект на чесъна. В комбинация с определени храни (най-вече пикантни), той може да предизвика истинска буря в стомаха ви. А това е последното нещо, от което се нуждаете преди лягане, нали?  

search
Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение