Първи стъпки в йогата

Публикувано 2015-10-09 14:47:15
Категории Тренировки

 Гъвкавостта е една от най-важните способности на човек, която обаче често е пренебрегвана. Това може да доведе до по-чести контузии и по-слабо възстановяване на мускулите. Един от най-лесните и приятни начини, за да подобрите гъвкавостта си, е да започнете да практикувате йога. Това в форма на медитация, която обаче включва дихателни упражнения и движения, изискващи гъвкавост и пъргавина. В тази статия ще ви покажем основните неща, свързани с йогата, още преди да сте прекрачили прага на залата.

 

Какви видове йога съществуват?

 

Хатха йога – това е най-широко разпространения вид йога. Хатха йога е изключително популярна и се характеризира с това, че се изпълнява бавно и плавно, като същевременно се постига висока степен на релакс.

 

Виняса йога – това е още един общ клас йога с по-енергично темпо, състоящ се от поредица пози, известни като „слънчеви поздрави”. Този вид йога има най-много вариации на пози и е доста интензивен.

 

Аштанга йога – това е йога с най-висока степен на трудност. Тази нейна разновидност е известна с многобройните пози, които се изпълняват, а трудността им е най-голяма.

 

Какво трябва да знам преди да избера йога?

 

Съвет №1 : Подберете подходящият за вас клас йога

Бъдете наясно с нивото на трудност преди да започнете да практикувате йога. Препоръчваме ви да започнете от курс за начинаещи, тъй като там ще ви бъде доста по-лесно с научаването на основните пози като в същото време ще придобиете гъвкавостта, нужна за по-горните класове йога.

 

Съвет №2: Бъдете с боси крака, когато е възможно

Това е една малка хитринка, която може да използвате по време на йога курса. Босите крака правят баланса на тялото доста по-добър. Освен това, краката ви ще бъдат и по-стабилни на тепиха, без да се пързалят.

 

Съвет №3:  Хидратирайте тялото си по време на йога

Това е особено важно, когато става дума за по-интензивна йога. Хидратирайки тялото, ще подобрите циркулацията на кръвта, което пък ще доведе до по-голяма концентрация върху позите.

 

Съвет №4: Вслушайте се в тялото

Уверете се, че изпълнявате позите правилно. Ако усетите болки в ставите или мускулите, по-скоро прекратете изпълнението. Гъвкавостта ще дойде с времето и практиката.

 

Съвет №5:  Носете удобни, гъвкави дрехи

Препоръчваме ви да изберете йога клин, с който ще можете да изпълнявате всички пози без притеснения. Естествено, тук основната цел е комфорта, така че подберете дрехите си особено добре, така че да са удобни и да позволяват движение на тялото в различните пози.

 

Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение