Видове клек и правилното им изпълнение

Публикувано 2016-04-17 15:58:49
Категории Крака

Ако искате мускулести и силни крака, то няма съмнение, че клековете са най-доброто решение за вас. Но как е правилно да се изпълнява клека и какви са неговите вариации?
Най-често изпълнявания клек, който ще видите в залите е обикновения клек с щанга поставена на трапеца. Той е перфектен за развитието на квадрицепсите, глутеуса и прасците, както и за цялостната мускулна мощ. Клекът трябва да бъде част от програмата на всеки трениращ, който иска да развие максимално мускулите на краката.
Нека се спрем на най-често изпълнявания клек – задния клек. Има основно два вида заден клек – с високо поставен и ниско поставен лост. Третият клек, който ще разгледаме е предния клек, той е по-рядко изпълняван по залите, но е идеален за развитието на впечатляващи крака.

1. Заден клек с високо поставен лост – най-често изпълнявания

Лоста е разположен върху трапеца и е на една линия със средата на стъпалата. При този клек трениращият трябва да държи коленете си във възможно най вертикална позиция, за да може тежестта да пада в най-голяма степен върху стъпалата.

Колената трябва да останат възможно най-изправени, защото при отвеждането им в по-ниска позиция ъгълът межу коляното и пода ще се скъси и натоварването ще падне върху ставите на коленете.

Главният мускул участващ в движението е квадрицепсът и в по-малка степен участват глутеуса и прасците.

2. Заден клек с ниско поставен лост

Този вид клек има доста по-трудна за усвояване техника и се използва предимно от състезатели по силов трибой. Тук се изисква много по-голямо внимание към детайлите на изпълнение.
Лостът седи върху задните рамене и средата на гърба. Поради позицията на лоста, трениращият трябва да наклони торса си по-напред, за да бъде средата на стъпалата в една линия с лоста.
За разлика от клека с високо поставен лост, тук голяма роля в движението имат прасците. При спускане се създава голямо напрежение в тях и в най-долна позиция има момент на оттласкване, вследствие на стречинга създаден в тях.

            

Коленете трябва да останат високо така се създава и баланс при движението, тъй като торса е доста наведен напред.
Клекът с ниско разположен лост напряга предимно мускулите по задната част на краката. Най-често се използва от състезатели в състезания по силов трибой и е доста трудно за овладяване движение.

 

  1. Преден клек

Последната вариация на клек е предният клек. При него лоста се поставя върху предните рамене, което означава, че торса трябва да остане в напълно изправена позиция, за да може да задържим лоста в правилната позиция.
Този вид клек се изпълнява почти изцяло със силата на квадрицепсите.


Като допълнение да добавим, че предният клек е некомфортен за изпълнение на много трениращи, тъй като те немогат да намерят правилната позиция на лоста върху раменете си. Поради тази причина е добре да започнете с леки тежести докато не намерите най-добрата за вас позиция. 

Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение