Филтър
Филтър
Марка arrow_drop_down
Марка
Цена arrow_drop_down
Цена
Разфасовка arrow_drop_down
Разфасовка
Съставки arrow_drop_down
Съставки

Омега мастни киселини

Повечето от вас вероятно са чували за Омега 3 мастни киселини и знаят, че са полезни. Но знаете ли какво точно представляват, как да си ги набавите и кои процеси в организма регулират? Истината е, че човешкият организъм се нуждае от Омега 3 мастни киселини през целия си живот! Те са важни още от утробата, когато се формират функциите на мозъка, сърцето и очите. Тези вещества стимулират растежа, защитават имунната система, предотвратяват възпаленията. Омега 3 помагат за преодоляване на стреса и дават цялостен тонус. Вижте още защо е важно да приемате Омега 3 мастни киселини?

Какво е Омега 3?

Това са есенциални, полиненаситени мастни киселини. Те са есенциални, защото са жизнено важни за човешкия организъм, но той не може да ги произведе сам. Необходимо е да ги набави от външни източници – чрез храната или с хранителни добавки. Омега 3 мастни киселини имат антивъзпалителен ефект. Те подобряват работата на сърцето, освен това нормализират инсулиновата чувствителност. Подсилват имунитета, регулират хормоналните процеси, дори имат положителен ефект върху настроението.
Макар сами по себе си да са мазнини, те не само, че не водят до напълняване, а напротив. Препоръчват се при хранителни режими за намаляване на теглото, тъй като се борят с наситените, вредни мазнини.

Омега-3 2 - памет

Видове Омега 3 мастни киселини

Познати са 11 вида Омега 3 мастни киселини. Три от тях са изключително важни за здравето на организма. Вижте кои са те:

  • Алфа линоленова киселина (ALA) този вид Омега 3 се складира като източник на енергия и остава неактивна. Реално тялото използва от нея само между 1 и 10%. Алфа линоленовата киселина се среща в рапичното масло, орехите, лененото семе, спанака, зелето, както и в някои животински мазнини.
  • Ейкозапентаенова киселина (EPA) този вид Омега 3 мастна киселина има антивъзпалително действие. Тя участва в регулирането на редица невротрансмитери, включително и на настроението. Омега 3 мастна киселина от този вид можете да си набавите от сьомгата, херингата, скаридите и есетрата.
  • Докозахексаенова киселина (DHA)– тази разновидност участва в структурата на кожата и на ретината на окото. Тя защитава от развитието на автоимунни, онкологични и сърдечно-съдови заболявания. Тази Омега 3 мастна киселина може да се набави от морската храна, най-вече от по-мазните риби.

Ползи от приема на Омега 3 мастни киселини

Омега 3 участват в много важни функции в човешкия организъм и редовният им прием, чрез храната или с хранителни добавки, подпомага здравето и дълголетието. Вижте кои са основните ползи от приема на тези мастни киселини:

  • Заздравяват клетъчните мембрани – тъй като мембраната на клетките се състои от мазнини, е важно системно да осигуряваме на тялото тези вещества. Омега 3 са полезни мазнини, които поддържат здравината на клетъчните мембрани. Ако обвивката на клетката отслабне, т.е. няма достатъчен прием на Омега 3 и други ценни мазнини, тя започва да губи вода и хранителни вещества. Нарушава се връзката между отделните клетки и възникват предпоставки за развитието на тумори.
  • Спират възпалителни процеси – Омега 3 имат силно противовъзпалитено действие, освен това подобряват притока на кръв към органите и защитават ставите. Омега 3 помага при лечение на акне и други кожни възпаления.
  • Понижават нивата на лошия холестерол – не случайно на пациенти с високо кръвно налягане, затлъстяване и други подобни заболявания се препоръчва прием на Омега 3.
  • Увеличават мускулната маса – много спортисти редовно приемат Омега 3 мастни киселини под формата на хранителни добавки, тъй като тези мазнини стимулират растежа на мускулите.
  • Подпомагат паметта, концентрацията и настроението – Омега 3 мастните киселини играят важна роля при сформирането на сиво вещество в мозъка. Те са пряко свързани с емоциите. Поддържането на нормални нива на Омега 3 в организма помага за по-добра концентрация, памет и настроение. Можете да приемате Омега 3 мастни киселини, ако страдате от хронична умора. Препоръчва се и на жени след раждане, за да избегнат следродилната депресия.

Редовният прием на Омега 3 може да ви предпази от развитието на следните болести:

  • Алцхаймер
  • Астма
  • Диабет
  • Сърдечно-съдови заболявания
  • Мигрена
  • Множествена склероза
  • Рак
  • Остеопороза и артрит
  • Екзема и псориазис
  • Депресия

Омега-3 1 - ядки

Храни, богати на Омега 3

При храните има два основни източника на Омега 3 – растителен и животински. Ще разгледаме храните, които са с най-високо съдържание на Омега 3 мастни киселини. Добре е да ги включите в хранителния си режим, за да бъдете здрави и с добър тонус!

  • Зеленчуци – тиква, боб, зеле, див ориз. Омега 3 се съдържа и в повечето зелени зеленчуци.
  • Ядки и семена – най-богати на Омега 3 мастни киселини са орехите. Можете да включите в менюто си още: ленено семе и чиа,
  • Олиа и масла – рапично олио, зехтин, фъстъчено масло, орехово олио. Растителните масла са много ценен източник на Омега 3 мастни киселини.
  • Морска храна – първенец по съдържание на Омега 3 сред рибите е сьомгата. Много полезни са и: херигната, скаридите, раците, мидите и стридите. Не пропускайте и хайверът, който също е богат на Омега 3.
  • Животински продукти – яйца – освен Омега 3 съдържат още витамини, антиоксиданти и протеини.
  • Месо – с най-богато съдържание на Омега 3 е телешкото месо. Най-добре е животното да е било да паша, тъй като в тревата се съдържа допълнително количество Омега 3.

Омега-3  3 - добавка

Хранителни добавки с Омега 3

Освен да подобрите и разнообразите хранителния си режим, можете да приемате и качествени хранителни добавки с Омега 3. По-голяма част от тях съдържат масло от сьомга или друг вид риба. Хранителните добавки с Омега 3 мастни киселини имат достатъчно количество ейкозапентаенова и докозахексаенова киселини.

В състава на някои хранителни добавки можете да откриете още: витамин Е, коензим Q10, селен и други полезни витамини, минерали и антиоксиданти. Заедно с Омега 3 мастните киселини, хранителните добавки имат още по-комплексно действие.

Те са подходящи за хора на всякаква възраст, както и за спортисти. Хранителните добавки с Омега 3 подобряват паметта и концентрацията, регулират нивото на холестерола, помагат по-бързо да се справите с излишните килограми, защитават сърцето, предпазват тялото, ставите и кожата от развитието на възпаления.

Ние от Ready for life предлагаме хранителни добавки с Омега 3 мастни киселини на доказани производители. Те са с безкомпромисно качество и могат да ви предоставят всички полезни свойства на Омега 3 за вашия организъм. Бъдете отговорни към здравето си. Погрижете се за себе си още днес!

Какво е Омега 3?

Видове Омега 3 мастни киселини

Ползи от приема на Омега 3 мастни киселини

Храни, богати на Омега 3

Хранителни добавки с Омега 3

Повече

Налични са 142 продукта.

Показани са 1-24 от общо 142 артикул(а)
Активни филтри
Grassberg Lecithin 1200mg | 60 sgels
1 Review(s) 
Разфасовка: 60 sgels
Редовна цена 25,49 лв. -25% Цена 19,12 лв.
  • Намалена цена
Allnutrition Omega 3 Strong - Омега | 90 caps
1 Review(s) 
Разфасовка: 90 caps
Редовна цена 29,49 лв. -26% Цена 21,82 лв.
  • Намалена цена
Allnutrition Omega 3 - Омега | 90 caps
1 Review(s) 
Разфасовка: 90 caps
Редовна цена 20,49 лв. -26% Цена 15,16 лв.
  • Намалена цена
Allnutrition Omega 3 K2 D3 - Омега | 30 caps
1 Review(s) 
Разфасовка: 30 caps
Редовна цена 12,99 лв. -26% Цена 9,61 лв.
  • Намалена цена
Allnutrition Lecithin - Лецитин | 90 caps
1 Review(s) 
Разфасовка: 90 caps
Редовна цена 18,49 лв. -26% Цена 13,68 лв.
  • Намалена цена
Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение